MOO, Leren met Heutink/Reinders stappenplan

MOO Leren met Heutink / Reinders is een initiatief van de onderwijsspecialisten Heutink en Reinders en ICT specialist Heutink ICT, in samenwerking met de educatieve uitgeverijen. Deze unieke combinatie die er voor zorgt dat de verbinding gelegd wordt tussen visie, digitale leer- en werkomgeving, educatieve content, infrastructuur en devices. Aan de hand van het door ons ontwikkelde stappenplan helpen wij u uw visie op (digitaal) leren te vertalen naar ICT oplossingen, met een centrale rol voor de leerkracht. Zo is ICT geen revolutie meer, maar een evolutie!

Het MOO Stappenplan

Wat betekent de digitalisering voor de manier waarop ik les wil geven? Ik moet mijn methode vervangen maar twijfel wat de beste keuze is, ga ik voor blended learning of compleet digitaal? Hoe geef ik vorm aan tabletonderwijs?

De kans is groot dat u met tenminste één van deze vragen worstelt. Een pasklare oplossing is niet voor handen. Volgens Heutink is de oplossing namelijk afhankelijk van 3 componenten: uw visie op leren, de educatieve content en de keuze voor de juiste devices en infrastructuur. Kleine en grotere uitgeverijen, ICT bedrijven en schoolleveranciers, allemaal proberen we onafhankelijk van elkaar op één van deze vlakken een antwoord te formuleren. Tot nu…

Terwijl de ene school op zoek is naar de juiste tablet voor hun onderwijsvorm, heeft de andere school behoefte aan hulp bij het formuleren van heldere kijk op het (digitale) leren van de toekomst. Het MOO Stappenplan helpt u stapsgewijs de juiste keuzes te maken door inzicht te geven in de vragen die u zichzelf kunt stellen en de mogelijkheden die de markt biedt. Het verbindt visie, leerinhoud en apparaten, ongeacht uw vraag of behoefte.

Maak met het MOO leren met Heutink Stappenplan eenvoudig doordachte keuzes voor de juiste leerinhouden met MOO. Bepaal eenvoudig uw focus voor uw visie op ontwikkelen en leren. U kunt snel en doelgericht aan de slag. Het stappenplan van MOO leren met Heutink maakt van de digitalisering een evolutie in plaats van een revolutie.

Vraag het stappenplan aan


“Kinderen worden niet significant slimmer door de inzet van ICT. Diverse onderzoeken tonen dat aan. Het leerproces - in welke vorm dan ook – wordt namelijk altijd beperkt door wat een kind in zijn hoofd kan verwerken. En juist in dat leerproces is de leerkracht al meer dan 100 jaar de enige echte constante factor. Hun fundamentele rol is niet om informatie over te brengen. Maar om het sociale leerproces te begeleiden. ICT versterkt de fundamentele rol van de leerkracht!”


MOO Contentoverzicht

Het aanbod aan educatieve content wordt alsmaar groter. Waar u vroeger kon kiezen uit een aantal methoden per vakgebied, ontstaan er nu dagelijks nieuwe mogelijkheden. De keuze welke content het beste bij uw school en leerlingen past, is afhankelijk van de visie van uw school. Ligt de nadruk op het ontwikkelen van basiskennis, inzicht verkrijgen in de wereld of het ontwikkelen van persoonlijke vaardigheden? Aan de hand van het MOO Contentoverzicht, waarin de actuele content van o.a. de uitgeverijen Blink, Malmberg, Noordhoff Uitgevers, ThiemeMeulenhoff en Zwijsen helpen we u inzicht te krijgen in de beschikbare content en bijbehorende mogelijkheden.